Hangok hozzáadása

Kétféle hang van, folytonos háttérzene és effekt hang.

1. Hozzuk létre a megfelelő változókat
SoundEffect effect;
Song music;

2. A Content projekten belül helyezzük el a hangfájlokat. Célszerű egy új mappát létrehozni.

3. A LoadContent() metóduson belül töltsük be a hangokat
music = Content.Load<Song>( “Sound/gameMusic” );
effect = Content.Load<SoundEffect>( “Sound/laserFire” );

4. A háttérzenét még a LoadContent-ben elindítjuk
PlayMusic( music );

5. Ehhez a PlayMusic metódust létre kell hozni
private void PlayMusic(Song song) {
try {
MediaPlayer.Play( song );
MediaPlayer.IsRepeating = true;
} catch {
}
}

6. Az effekt hangot a megfelelő helyeken elindítjuk
effect.Play();

Szövegek megjelenítése

Sokszor szükséges, hogy a játék aktuális állását megjelenítsük.

1.  Hozzuk létre a következő adattagokat:
int score;
SpriteFont font;

2. Az Initialize() metóduson belül adunk egy kezdőértéket a score változónak

3. A Content projekten belül el kell helyeznünk a betűtípust leíró fájlt. Célszerű egy külön mappába tenni.

4. A LoadContent() metóduson belül betöltjük a betűtípust
font = Content.Load<SpriteFont>( “Fonts/gameFont” );

5. A score változóban tároljuk az aktuális pontszámot. Helyezzük el a megfelelő feltételek után a változó értékét módosító műveleteket.

6. A Draw() metóduson belül kirajzoljuk a szöveget a képernyőre
spriteBatch.DrawString( font, “score: ” + score, new Vector2( GraphicsDevice.Viewport.TitleSafeArea.X, GraphicsDevice.Viewport.TitleSafeArea.Y ), Color.White );

Játékos létrehozása

1. Hozzunk létre egy új XNA projektet, a típusa Windows Phone Game (4.0). Ilyenkor létrejön már a projektben egy Game1.cs nevű főosztály, ennek adhatunk valami beszédesebb nevet.

2. Hozzunk létre egy új osztályt, ez lesz a játékos.

3. Hozzáadjuk a játékos osztályhoz a szükséges adattagokat, és az ezek eléréséhez szükséges metódusokat.

4. A főosztályban létrehozzuk privát adattagként a játékos(oka)t.

5. Az Initialize() metóduson belül példányosítunk.

6. A LoadContent() metódus csak egyszer hívódik meg, itt helyezzük el a textúrák betöltéséhez szükséges utasításokat.

7. A Draw() metódusban hívjuk meg a kirajzoláshoz szükséges metódusokat.

8. A képernyő felbontását a főosztály konstruktorában állítjuk be.

9. Az Update() metódus magát a játékciklust reprezentálja.

Célok

A szakdolgozat témája:

Többrésztvevős, kör alapú játék készítése Windows Phone-ra

A játék célja hasonló a Gazdálkodj okosan nevű társasjátékhoz, egy házat kell vennünk és ezt berendezni. A játéktér egy városra fog hasonlítani. Kezdetben egy városszéli motelban fogunk lakni. A legfőbb pénzszerzési módszerünk, ha elmegyünk a munkahelyre, ilyenkor fizetést kapunk. Minden munkahely látogatás között el kell menni az otthonunkba. Út közben különböző pozitív és negatív hatású mezők lesznek, amik hatással vannak a mozgásunkra, illetve a pénzünkre. A játék közben változtathatjuk az otthonunkat, akár egy belvárosi szállodaszobára, albérletre, de ezekért többet kell fizetnünk, mint a kezdetleges motelért. Miután megvettük a házunkat, akkor azt is használhatjuk otthonként, és ezért nem kell fizetnünk. Nem kötelező mindig a munkahely-otthon útvonalat bejárnunk oda-vissza, a város többi részén találhatóak az üzletek, ahol megvásárolhatjuk a végcélhoz szükséges további berendezéseket.

További részletek hamarosan.