1. Hozzunk létre egy új XNA projektet, a típusa Windows Phone Game (4.0). Ilyenkor létrejön már a projektben egy Game1.cs nevű főosztály, ennek adhatunk valami beszédesebb nevet.
2. Hozzunk létre egy új osztályt, ez lesz a játékos.
3. Hozzáadjuk a játékos osztályhoz a szükséges adattagokat, és az ezek eléréséhez szükséges metódusokat.
4. A főosztályban létrehozzuk privát adattagként a játékos(oka)t.
5. Az Initialize() metóduson belül példányosítunk.
6. A LoadContent() metódus csak egyszer hívódik meg, itt helyezzük el a textúrák betöltéséhez szükséges utasításokat.
7. A Draw() metódusban hívjuk meg a kirajzoláshoz szükséges metódusokat.
8. A képernyő felbontását a főosztály konstruktorában állítjuk be.
9. Az Update() metódus magát a játékciklust reprezentálja.