Stílusok és testreszabhatóság a Silverlightban I.

Stílusok és testreszabhatóság a Silverlightban I.

 A mai világban rendkívül magasak az elvárások az alkalmazásokkal szemben. Ez alól nem kivétel a felhasználói élmény sem. Egy szoftver felhasználói élményét sok tényező együttes működése és hatása határozza meg. Az egyik legfontosabb és egyben legszembetűnőbb felhasználói felület a GUI (graphical user interface). Ebben a fejezetben megismerhetjük, hogy a silverlight miként támogatja az egységes felhasználó felület kialakítását.

Erőforrások a Silverlightban:

Az erőforrások szerepe: Először is ismerjük meg az erőforrás pontos definícióját. Az erőforrások olyan tetszőleges típusú objektumok, melyeket nem csak lokálisan, hanem egymástól független helyen is fel kívánunk használni. Egy ilyen erőforrás objektum lehet akár egy szín is.

Például, ha kiválasztunk egy Brush objektumot, és ezt több helyen is szeretnénk szerepeltetni. Mindenhová begépelhetjük,de gondban leszünk, ha később cserélni szeretnénk. Ebből az esetből kiindulva adódik a szituáció,hogy ezt a Brush objektumot el tudjuk eltárolni, és bármikor fel tudjuk alkalmazni.

Silverlightban egy statikus erőforrás a StaticResource. Azért statikus, mert jelen állás szerint a silverlightban nincs dinamikus erőforrás. Ez az erőforrás azt jelenti,hogy már forduláskor belekötésre kerül a hivatkozott objektum, és futás közben nem cserélhető le.

 Az erőforrások hozzáfélhetősége: Felvetődik a kérdés, hogy ezeket pontosan hol is definiáljuk? A válasz egyszerű: a Resources szekcióban. A resources tuljadonság a FrameworkElement ősosztályban került definiálásra, értéke egy IDictionary <string, object> típusú objektum. Az erőforrásokat több szinten is lehet definiálni:

  • Application szint
  • UserControl szint
  • Vezérlő szint

Azt, hogy az adott erőforrást melyik szinten definiáljuk, egyértelműen meghatározza, hogy mely objektumok számára lesz elérhető. Ha pl. az Application objektum Resources gyűjteményében helyezünk el egy erőforrást, akkor az az alkalmazásban mindenhol hivatkozható lesz. Egyfajta öröklődési láncról beszélhetünk.

Következő alkalommal megnézzük az erőforrások használatát, az erőforrás fájlait és rátérünk a stílusokra.

Leave a Reply